دکوری
مجله دکور و دکوراسیون
تاریخ : سه شنبه 20 شهريور 1397
نویسنده : دکوری فروشی

دکوری صنعتی و مدرن امروزی

 

دکوری صنعتی از ابداعات جدید در دنیای امروزمان است. دیگر سال هاست همه عادت کرده ایم به دیدن و شنیدن ابتکارات و خلاقیت های بسیار نو و جالب. روزگاری بود که شاید هر چندین ماه 1 بار، خبری جالب و مهم از طریق رسانه های محدود آن زمان اعلام می شد و همه را مات و مبهوت می کرد.

اما امروزه هر لحظه و هر ثانیه اخباری راجع به خلق یک اثر و یا دستگاهی جدید، ما را به شدت بمباران می کند. بگذریم! البته دکوری صنعتی هم چیزی در همین مایه هاست، یعنی چندین سال است با ابداع و ابتکار برخی افراد شاغل در صنعت و خوشفکرهای متعدد و همچنین برخی دانشجویان و استادان دانشگاه ها دکوری های زیبایی به بازار عرضه شده که ترکیبی از فلزات مختلف است؛ مثلاً آهن و برنج و نقره و... . گاهی در ساخت این دکوری ها فقط از آهن استفاده می شود و گاهی نیز فقط از برنج یا نقره. البته به صورت ترکیبی و مختلط هم تولیدات انجام می شود.

این نوع دکوری چیزی در حد یک کالای با ارزش بوده و بیشتر مخصوص افراد روشنفکر و آنهایی ست که تقریباً معنا و مفهوم کلیِ چنین دکوری و آثاری را بیشتر درک می کنند.

نه تنها در کشور ما بلکه در دیگر کشورهای جهان نیز، این ابداعات و ابتکارات به خوبی جریان داشته و دارد و سازنده ها و هنرمندان مختلفی هم اکنون سرگرمِ ساخت انواع دکوری صنعتی با شکل و شمایل مختلف هستند.

آنها با توجه به تجربه و استعداد و توانایی خود، مجسمه ها و ترکیبات مختلفی از هر چیزی که تصورش را بکنید خواهند ساخت. شما هم می توانید با خرید این دکوری صنعتی منزلتان را به شکلی کاملاً مدرن  و روشنفکرانه تزئین نمایید. البته یادتان باشد وقتی این دکوری زیبا را خریداری می کنید حتماً معنا و مفهوم و پیام القا شونده از سمت آن را، از فروشنده بپرسید تا چنانچه دوست و آشنا از شما سؤالی در این مورد پرسیدند بتوانید پاسخی قانع کننده ارائه کنید.

هم اکنون در نقاط مختلف شهر، برخی گالری ها و نمایشگاه ها نیز برپا می شود تا با معرفی و نمایش چنین آثار و دکوری هایی بتوانند هر چه بیشتر مردم را با آنها آشنا کرده و نهایتاً فروش خوبی هم داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که دکوری صنعتی فقط به دکوری هایی که با فلزات ساخته می شوند اطلاق نمی شود بلکه می تواند از مواد اولیۀ دیگری مانند چوب، بتن، انواع لامپ و... ساخته شود. در واقع دستِ سازنده و ابداع کنندۀ این اثرها باز است و می تواند در رساندن مفهوم خود و ساختن این نوع دکوری ها از هر مواد اولیه ای استفاده نماید.

هم اکنون در موزه های بزرگ جهان نیز برای ثبت و نگهداری آثار با ارزش دکوری و همچنین هنری و صنعتی، موزه هایی بسیار مدرن و مطابق با امکانات روز جهان راه اندازی شده است تا فقط همین آثار هنری و کلاسیک و صنعتی را در خود جایی داده و این آثار را به عنوان شاهدی بر توانایی هنرمندان این دوره برای مردمان صدها سال بعد حفظ نمایند.

در نتیجه چنانچه شما هم از انواع دکوری صنعتی در منزل خود استفاده نمایید، به نوعی شما هم موزه ای کوچک در منزل خود برای حفظ و نمایش اینگونه آثار هنری مدرن راه اندازی کرده اید. خسته نباشید!

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده: طیب عالی




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: دکوری ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید